حــــب الـــبـــــــنــــات
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.

حــــب الـــبـــــــنــــات

حـــــــب الــــــبــنـــات موقع شامل لجميع المنتدايات

الرئيسيةعمر والىأحدث الصورالتسجيلدخول

حكايه من حكايات جحا

3 مشترك
كاتب الموضوعرسالة
الامبراطور
الامبراطور
الامبراطور

حكايه من حكايات جحا Empty
مُساهمةموضوع: حكايه من حكايات جحا   حكايه من حكايات جحا Emptyالثلاثاء أغسطس 19, 2008 3:51 pm

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم اولا انا اضع هذه القصة بنية الترفيه عن قلوب الناس وإدخال السرور عليهم وإن شاء الله تعجبكم

كان في راجل اسمه جحا قاعد مع مراته بس لوحديهم في قرية صغيرة بس كان هوايته اني هو يضحك على الناس ويعمل فيهم مقالب ففمرة فضل يغزي حمار وياكله ليل ونهار حتى بقى كبير اوي وضخم وبعد كده حط في فمه فلوس كتير راح بيه السوق وفضل يقول للناس حمار بيرجع فلوس اضربه على بطنه يرجع فلوس ففي راجل قله طب ينفع اشتريه قله طبعا طبعا وخد منه فلوس كتيرة اوي وروح البيت قال لمراته لو حد جه وسأل عليه انا هبقي مستخبي وشايف البيت من بعيد بس خلى ال*** اللي عندنا كأنه هيروح يناديني ..................
وتعالوا معايا للمقلب التاني اول مجه الراجل بتاع الحمار سأل مراته على جحا فراحت قالت لل*** روح نادي جحا
فالراجل استغرب ولكن باردوا مصدقش انه هيناديه فشاف جحا الكلب وراح داخل البيت فالراجل استغرب اكتر ونسيه موضوع الحمار ودخل على الكلب قال لجحا هو ال*** ناداك جحا قال له اه ققال له انا هشتريه قله ماشي طبعا وخده وروح ونسي الحمار ..........................
وتعالوا معايا للقلب الثالث لما الراجل روح خرج بره وقال لمراته خلى الكلب يناديني فاستغربت بس نفذت فال*** مانداش حد ولما طلع جري بعيد وراح قايل ماينفعش كده الراجل ده نصب عليا كتير ، كان نفس الوقت ده جحا بيفكر في فاللي هيعمله مع الراجل لما يجيله فجتله فكرة إنه يخلي مراته تقول له انه مش موجود ويروح طالع وقايل كدابة ويضرب السكينة في بطنها ويصفر صفارة فتقوم ........................
جه الراجل وعملوا المقلب ده فراح الراجل قال انا هشتري الصفارة دي قله ماشي فراح الراجل قتل مراته ..........
فراح الراجل المرة دي للقاضي فقرر انه يربطه ويرموه تاني يوم في النهر ........................
وتعالوا معايا للمقلب الرابع لقى جحا باليل راجل ماشي وعمال بيعيط وعمال يقول اه اه اه انا عايز اموت فراح نادي عليه جحا وقال له مالك قال له عايزين يجوزوني الأميرة غصب عني فقال له طب انت عايز تموت قال له اه فقال له طيب تعال مكاني وانا اروح مكانك ونبدل مع بعض فقال له ماشي وحصل الحكاية دي وجه الناس تاني يوم ورموه في النهر فجه بعد كام يوم الناس لقت جحا ماشي بيتمشى في الشارع فقالوا له إيه ده احنا مش رمناك قلهم مأنا نزلت تحت قعدت مع حورية البحر و كلت وعملت كل حاجة وبعد كده طلعتني تاني فراح كل الناس راحوا بنطوا في المياه وكلهم غرقوا ومافضلش حد في القرية وقعد هو ومراته لوحديهم بس كانوا بيفكروا يروحوا قرية تاني.......................
السلام عليكم ويارب تكون عجبتكم

مقدمه لكم من الامبراطور
https://a7alove.mam9.com/
Admin
Admin
Admin

مُساهمةموضوع: رد: حكايه من حكايات جحا   حكايه من حكايات جحا Emptyالجمعة أغسطس 22, 2008 5:41 pm

يا امبراطور باشا هو في حد ميعرفش جحااا

هههههههههههههههههههههههه

ودنك منين يا جحااا اهيه

والله قصص حلوه اوى منك

وننتظر منك المزيد
https://a7alove.mam9.com
مهند

مُساهمةموضوع: رد: حكايه من حكايات جحا   حكايه من حكايات جحا Emptyالأربعاء سبتمبر 17, 2008 3:35 pm

شكراااا لك اخى العزيز الامبرطور على الموضوع

ونتمنى منك المزيد اخوك مـــــــــهنـــــد

حكايه من حكايات جحا
صفحة 1 من اصل 1